(3 éd fél perc olvasási idő)

Az, hogy egy időszakban, vagy egy adott kampánycélra mekkora költséget érdemes áldozni minimálisan, az egyik leggyakoribb kérdés! A hirdetési keret, vagy hirdetési büdzsé tulajdonképpen az az összeg, amit egy adott időintervallum alatt hajlandó vagy a Facebook kampányaidra szánni. Ezt a pontos összeget van lehetőséged beállítani kampány és hirdetéssorozat szinten is. Ráadásul ezen belül még azt is eldöntheted, hogy napi költségkeretet adsz meg, vagy egy élethosszig tartó összeget.

Ha folyamatosan futó kampányról beszélünk, mindenképp érdemes a napi költségkeretet választanod, ha azonban vannak időszakos kampányaid, pl. a webshopoknál bizonyos akciók, vagy ingyenes szállítás a hétvégén, ott érdemes lehet használnod az élethosszig tartó költségkeretet. De hogy pontosan mekkora összegekről beszélünk, ahhoz igyekszem támpontot adni neked ebben a blogbejegyzésben.

A tartalomból:

Határozd meg először, mi lesz a kampánycél!

Még mielőtt bármilyen hirdetési összegről beszélünk, először azt döntsd el, hogy mi lesz a kampánycél! Forgalomterelés a weboldaladra, egy csali letöltése, vagy épp egy nagyobb elköteleződést váró konverzió? A Facebook azoknak az embereknek fogja megmutatni a hirdetésedet, akik a legnagyobb valószínűséggel hajtják végre a kívánt műveletet. Ebben azonban sokat tud segíteni, ha körültekintően választod meg az adott napi költségkeret. Mielőtt azonban rátérünk a pontos számokra, nézzük meg, milyen beállítási lehetőségeink vannak kampány és hirdetéssorozat szinten.

Kampány szinten elsőként a költségkeretet van lehetőséged meghatározni, ill. itt érdemes egy beszédes nevet választani a kampány nevét illetően. A hirdetéssorozat szinten pedig több fontos beállítást kell elvégezned: hogy milyen célközönségnek hirdetsz, milyen felületeken jelenjen meg a hirdetésed (elhelyezés), mi lesz a végső célja a kampánynak (optimalizálás), illetve, ha kampány szinten nem állítottad be a költségkeretet, akkor itt kell azt megtenned. Ezen kívül még az ütemezést is itt tudod beállítani, ha időszakos kampányról van szó.

Mennyibe kerül nekünk 1 konverzió?

Ha még soha nem hirdettél korábban, vagy csak nagyon ritkán, vagy épp túl régen, akkor ezt tényleg kicsit nehéz a 0-ról meghatározni. Viszont ahelyett, hogy azon gondolkodnál, hogy mennyibe fog kerülni egy adott konverzió (=vásárlás, kosárba helyezés, stb.), gondolj arra, hogy mennyibe kell kerülnie ahhoz, hogy a hirdetésed nyereséges maradjon. Vagy még csak nem is nyereséges, csak nullszaldós legyen. Hagyjunk egy kis mozgásteret, hogy szükség esetén csökkenthessük a költségvetést.

Hogy egy konkrét példát is mondjak: egy 20.000,- Ft-os terméknél például 2.200 – 2.500,- Ft-unkba kerülhet 1 vásárlás. Ez már egy olyan konkrétum, amihez tudsz viszonyítani és amiből ki tudsz indulni. Ez egyébként egy átlagos példa 2022 negyedik negyedévében egy hazai design bútorokat és lakásdekorációkat értékesítő webshopnál, aki rendszeresen hirdet!

Rengeteg tényezőtől függhet az ár, pl. amin te magad tudsz változtatni: hogy milyen gyakran hirdetsz, milyen rendszerességgel, mekkora átlagos havi kerettel, milyen stratégiával. De olyan külső szempontoktól is függ, hogy milyen iparágba tartozol, mennyire niche a témád, milyen gyakran hirdetnek a versenytársaid és ők milyen stratégiát használnak.

A tanulási fázis

A megfelelő optimalizáláshoz a tanulási fázison keresztül túl kell juttatni a hirdetésedet. Csak hogy lásd a folyamatot: amikor elkészültél a hirdetésed beállításával és rányomsz a közzététel gombra, ellenőrzési státuszba kerül a hirdetésed. Ezen a ponton a Facebook azt ellenőrzi, hogy nem szeged-e meg a hirdetéskezelési szabályzatot. Ez a folyamat egyébként maximum néhány órát vesz igénybe! Miután elindulhatott a hirdetésed, egy úgynevezett „tanulási fázisba” kerül, ahol az algoritmus megpróbálja olyan embereknek megjeleníteni, akik a legnagyobb valószínűséggel hajtják végre az általad kért kampánycélt.

Hogy meddig marad ebben a fázisban a hirdetésed? Kb. az első 3-7 napig, vagy amíg 25 és 50 konverziót el nem érsz. Ha ezeket a paramétereket nem sikerül elérni, akkor „tanulás alatt korlátozott” státuszba jutsz. Ahhoz, hogy ezt elkerüld, a következőt érdemes végiggondolnod a jól meghatározott költségkeretet tekintve:

Tegyük fel, hogy van egy olyan célszámod, hogy pl. havi szinten 200 eladást szeretnél, akkor heti szinten lebontva 50 eladást kell generálnod átlagosan. Ha az előző pontban meghatároztad, hogy nagyjából mennyibe fog neked kerülni 1 vásárlás, akkor azt szorozd fel 50-el és megkapod a heti költségvetésed erre a konverziós kampányra vonatkozóan. Ezt az összeget pedig oszd el 7-el és így megkapod a napi költségkeretet!

A legjobb eredmények akkor jönnek, ha elég adatot adunk a Facebooknak ahhoz, hogy megfelelően tanuljon. A költségeid pedig magasabbak lehetnek, ha nem tudsz kilépni a tanulási fázisból.

Számolj egy kis mozgástérrel is

Ha még egyáltalán nincs tapasztalatod arról, hogy mennyibe kerül nálad 1 vásárlás, akkor érdemes rövidebb időszakokban tesztelned: nem havi etapokban, hanem pl. 2 hetes időszakokban gondolkodnod és így költséghatékonyabban tudsz tesztelni.

Ezeket a teszteket viszont nem tudod megspórolni, mindenképp érdemes kipróbálnod. Lehet, hogy nálad hamarabb kilép a tanulási fázisból, akár már 20 elért konverziónál, de ezt sosem lehet előre tudni.

Minél többet tesztelsz, annál kevesebbe kerülhet majd egy konverzió, de az elején inkább számolj egy kicsit magasabb költséggel.

Minél több vásárlásod érkezik, annál inkább megtanulja majd a Facebook, hogy kinek érdemes megmutatni a hirdetéseidet, de ehhez az kell, hogy ezeken az első teszteken túl legyél!

Használd ki okosan a lehetőségeidet

Ha nagyon nehezen jön össze a vásárlás, akkor érdemes egy vagy több lépéssel korábbi érintkezési pontokra céloznod. Például vásárlás kampánycél helyett kosárba helyezést, vagy termék megtekintést állítasz be célként. Vagy használhatsz elérés célt is azokra az emberekre, akik az elmúlt 14-30 napban legalább egyszer elhagyták a kosarat, vagy megtekintettek legalább 1 terméket. Nekik tudsz adni egy speciális ajánlatot, ami továbblendíti őket a vásárlásig! Ez például egy szuper módja annak, hogy eladásokat generálj anélkül, hogy egy csomó pénzt költenél!

Ez csak néhány kiindulópont, ami segíthet közelebb vinni a válaszhoz, de tudd! Hogy a minimális hirdetési keret minden hirdetési fióknál, iparágról iparágra, témáról témára, időszakról időszakra változhat!

Ha szeretnéd végre te is tudatosan kezelni a saját kampányaidat, akkor ajánlom figyelmedbe a közel 6 órás hirdetéskezelés online tréningemet, amit akár egy hétvége alatt elsajátíthatsz és komplex stratégiai folyamatokat alakíthatsz ki, hogy dinamikusan növeld a bevételeidet! Ha viszont szükséged lenne egy stratégiai tervezésre, akkor kérj ajánlatot a Facebook hirdetés Audit + Stratégia szolgáltatásomra és személyre szabott folyamatokat alakítunk ki neked az eredményes hirdetésekért!

forrás: J.L.