(4 perc olvasási idő)

A legtöbb vállalkozó mindig akkor kap a fejéhez, ha a Facebook hirdetései elindításáról van szó, mielőtt el szeretné indítani a következő kampányát, amitől szemmel jól látható bevételre számít.

Ami alapvetően jó gondolat, hiszen a végeredményt tekintve nagymértékben hozzá tud adni a bevételeid növeléséhez, ha megtámogatod az ajánlatod tudatosan felépített Facebook hirdetésekkel!

Azonban pontosan ez a tudatosság hiányzik a leggyakrabban a folyamatból! Tudtad, hogy mielőtt bármilyen hirdetést létrehozol a hirdetéskezelőből Facebookra vagy Instagramra, van -jelen esetben- 5 olyan dolog, amit mindenképp el kell végezned, ha már az elején be akarod biztosítani a hatékonyságodat?

Ezt nevezzük “kötelező technikai beállításnak”. Mielőtt például egy új ügyféllel elkezdjük a közös munkát, vagy Hirdetéskezelés Audit & Stratégiára jelentkezik valaki, ez az egyik első dolog, amit mindenképp elvégzek, vagy véglegesítem a már elkezdett beállításokat.

Ezen fogunk most végigmenni! Ha Te is szeretnéd még az őszi-téli kampányaid előtt bebiztosítani a hirdetéseid hatékonyságát, akkor mindenképp olvass tovább!

A tartalomból:

Facebook hirdetéskezelés technikai beállítás 1. - Legyen egy Vállalkozáskezelőd!

Mi is az a Vállalkozáskezelő és miért van rá szükséged? Lényegében ez az a felület, ami az összes olyan Facebookkal kapcsolatos “üzleti objektumodat” összefogja, amire szükséged lesz ahhoz, hogy hirdetni tudj. Illetve a másik fontos dolog, hogy itt van lehetőséged arra, hogy ezekhez a fontos elemekhez te magad bármilyen hozzáférést tudj adni belsős, vagy külsős munkatársaknak.

Mik is ezek a Metaval kapcsolatos üzleti objektumok:

Mindezek a Vállalkozáskezelő tulajdonában vannak, a Vállalkozáskezelő pedig jó esetben a Te személyes Facebook profilod tulajdonában. Nagyjából így kell elképzelned ezt a hierarchiát.

Sajnos azonban nagyon sokszor előfordul, hogy egy-egy cég a saját alkalmazottával hozat létre egy Vállalkozáskezelőt, vagy akár egy hirdetési fiókot és azon belül indítja el a céggel kapcsolatos hirdetéseket.

Ilyenkor persze az alkalmazottnak van admin hozzáférése és gyakran előfordul, hogy az eredeti cégtulajdonosok nem is kapnak végül ugyanilyen szintű hozzáférést, ami általában akkor derül ki, amikor át kell adni valakinek ezt a feladatot.

Ez a “megoldás” semmi esetre sem ajánlott, hiszen, ha az alkalmazott többé már nem dolgozik velünk, akkor nekünk kell a hozzáférések után futkozni. Így tehát rengeteg felesleges kört és feszültséget megspórolunk, ha már jó előre letisztázzuk ezeket a beállításokat.

Ha ismerős a helyzet neked is, vagy csak egyszerűen szeretnél végre rendet rakni a hirdetéseid elindítása előtt a fiókodban, akkor a legjobb helyen jársz, mert már elérhető a kifejezetten erre a célra fejlesztett tudásanyagom:

Kötelező technikai beállítások a hirdetéseid létrehozása előtt

Facebook hirdetéskezelés technikai beállítás 2. - Hozd be az üzleti Facebook oldaladat!

Most, hogy már értjük, mire is való a Vállalkozáskezelő, itt az ideje, hogy mindent egy “kosárba” tegyünk és minden üzleti objektumunk egy helyen legyen.

Nem is kérdés hát, hogy a már meglévő üzleti Facebook oldaladat is a Vállalkozáskezelőbe kell behoznod. Azt mondanom sem kell, hogy ehhez az üzleti Facebook oldalhoz adminisztrációs hozzáféréssel kell rendelkezned, csak ebben az esetben tudod ugyanis áttenni akár egyik Vállalkozáskezelőből a másikba, vagy egyáltalán behozni azt először egy Vállalkozáskezelő fiókba.

És ahogy már fentebb említettem, miután behoztad a Vállalkozáskezelődbe az ominózis Facebook oldaladat, akár már azonnal tudsz hozzáférést adni bárki másnak, akit pl. azzal bízol meg, hogy magát a Facebook oldalt kezelje, vagy csak a nevében hirdetéseket kezeljen!

Facebook hirdetéskezelés technikai beállítás 3. - Hozz létre, vagy hozd át a Hirdetési fiókodat!

A Facebookra és Instagramra szánt hirdetéseket az erre a célra kijelölt Hirdetéskezelőből tudod elindítani, vagyis szükségünk van arra, hogy neked is legyen egy ilyen hirdetési fiókod, méghozzá a Vállalkozáskezelőn belül.

Ha van már hirdetési fiókod, akkor semmi más dolgod nincs, mint az azonosítószámán keresztül felvenned azt a Vállalkozáskezelődbe. Így automatikusan a Vállalkozáskezelő tulajdonába kerül a hirdetési fiókod.

Ha viszont még nincs hirdetési fiókod, vagy van, csak az már annyira nem releváns, hogy inkább úgy gondolod, tiszta lappal kezdesz, akkor érdemes a Vállalkozáskezelőn belül egy új hirdetési fiókot létrehoznod.

Ez néhány kattintáson belül meg is van, arra azonban figyelj, hogy a létrehozás után automatikusan meg tudod adni a pénznemet és az időzónát. Viszont arra kifejezetten ügyelj, hogy itt mit adsz meg, mert ezt később már nem tudod variálni!

És az bizony elég bosszantó, ha egy elhamarkodott gombnyomás miatt számolgatni kell később a valuta árfolyamokat, vagy épp az időzónákat a hirdetéseid ütemezése előtt.

Az új hirdetési fiók létrehozása után automatikusan meg tudod adni a kártyaadatokat is, amelyen keresztül fizetni fogsz a hirdetésekért. Emellett azonban azt is érdemes kitölteni, hogy milyen névre, címre állítsa ki a Facebook a számlákat a hirdetésekről. Ez főleg akkor fontos, ha a cégedben ezt el is tudod számolni költségként.

Mindezek pontos beállításáról lépésről lépésre tanulhatsz a "Meta Tech Setup Guide" (Kötelező technikai beállítások a hirdetéseid létrehozása előtt) tudásanyagomban:

Facebook hirdetéskezelés technikai beállítás 4. - Állítsd be a méréseket!

Kihagyhatatlan lépés a Facebook hirdetéseid elindítása előtt, hogy átnézd, jól vannak-e beállítva a méréseid! Hiszen, ha nem látod, hogy mi történik a weboldaladon, vagy nem látsz mindent, akkor sajnos nem fogod tudni, hogy pontosan hol, mikor és hogyan érdemes belenyúlni a folyamatba, hogy eredményesebb és költséghatékonyabb légy.

Miket is tudsz mérni pontosan? Pl., hogy hányan jártak a hirdetésből az adott landing oldalon, hány kosárba helyezésed volt, hányan jutottak el a vásárlásig, mekkora értékben vásároltak, ez milyen megtérülést eredményezett neked, hány Ft-ba kerül 1 vásárlás neked, és hogy hol van a legnagyobb lemorzsolódás a folyamatban.

Ezek mind-mind olyan kérdések, amiket tűpontosan ki kell elemezned, tetszik, vagy nem tetszik, különben csak várod a sült galambot. Viszont, ha beleteszed az idődet és kíváncsisággal, kísérletező kedvvel mész bele a folyamatba, akkor biztos vagyok benne, hogy nagyon értékes tapasztalatokra tehetsz szert, amellett, hogy büszkén, csillogó szemmel veregethetsz vállat az eredményeidért.

De akkor mivel is tudom mérni ezeket a folyamatokat a weboldalamon? 2 eszközöd is van már hozzá és mindegyiket javaslom is bekötni a weboldaladra. Az egyik, a már sokszor ismételt Facebook képpont, vagy Meta pixel (ki hogy hívja), a másik pedig a Conversion API. Utóbbival már sokkal pontosabb méréseid lesznek.

Hogy hogyan is tudod a 0-ról beállítani helyesen a 2 mérési eszközt, azt szintén a Meta Tech Setup Guide tudásanyagomból tudhatod meg:

Kötelező technikai beállítások a hirdetéseid létrehozása előtt

Facebook hirdetéskezelés technikai beállítás 5. - Domain hitelesítés

Ez utóbbi technikai beállítás ugyan nem kötelező a Facebook hirdetésekhez, de erősen ajánlott. Nem oly’ rég hozta be a Facebook, hogy ellenőriztet minden olyan domaint, ahova irányítják a hirdetők a hirdetésekből az embereket.

Vagyis, ezzel a beállítással igazolod a Facebook felé, hogy az oldal, ahol mérni szeretnéd az eseményeket, valóban a te tulajdonod, hozzád tartozik.

Ezt a legkönnyebben egy meta-tag-gel, vagyis egy kódsorral tudod megtenni, aminek a folyamatát szintén a már említett, hamarosan debütáló tudásanyag segítségével fogod tudni beállítani!

Alig várom már, hogy megmutathassam neked ezt a vadiúj mini tréninget, ugyanis már rengeteg ehhez kapcsolódó kérdést kaptam az elmúlt hónapokban, ezért úgy gondoltam, hogy egy külön, mini tudásanyagot érdemel, annak érdekében, hogy minél több hirdetőhöz eljusson és hatékonyabban, eredményesebben hirdethessetek!

Iratkozz fel fentebb, ha elsőként szeretnél értesülni róla!