(4 perc olvasási idő)
Ahogy megszokhattad, a Meta-nál, vagy leánykori nevén a Facebook-nál sosem lepődhetünk meg a folyamatos újítások miatt. Ebben az időszakban is több olyan változás történt (és történik), ami nagyban befolyásolhatja a hirdetők eredményességét, ezért ebben a cikkemben összefoglaltam azt, amiről mindenképp érdemes tudnod és legfőképp, amivel kapcsolatban Neked is van teendőd!
Mindegy, hogy már a nyáron szeretnél hirdetni, vagy csak ősszel egy újonnan érkező ajánlatod miatt, fontos, hogy naprakész legyél az ezzel kapcsolatos tennivalóiddal.
No nézzük is meg a lényeget!
A tartalomból:
Milyen változás történt a Meta-nál 2023 májusában?
A májusi változások leginkább a kötelező technikai beállításokat érintették, de nem kell megijedni! Szerencsére most ezek könnyítések voltak, méghozzá olyan jellegű könnyítések / beállítások, amelyeket ezentúl már nem szükséges megcsinálni.
Ez főleg azok számára jelent jót, akik eddig nem voltak annyira tisztában azzal, hogy milyen technikai beállítások szükségesek MÉG A HIRDETÉSEK ELINDÍTÁSA ELŐTT, hogy megalapozzuk a hatékonyságunkat.
Akik viszont már korábban elvégeztek minden szükséges setup-ot a hirdetések létrehozása előtt, azoknak már nincs teendője vele.
Tehát, mik is voltak ezek az új változások a Meta-nál?
2023.05.15-étől a következő változások léptek életbe a kötelező technikai setup-ot illetően:
- Megszűnt az 1 domain-hez kapcsolható összesen 8 db esemény limit.
- Sőt, már nem is szükséges az Események prioritását beállítani.
- A Domain hitelesítés sem kötelező már, viszont (!) erősen ajánlott, ez inkább amolyan "best practice"-ként funkcionál most.
- Illetve (bár ez inkább már a hirdetés létrehozásánál újdonság), már egyre több fióknál nem kell kiválasztani hirdetés szinten a konverziós domaint sem.
Milyen újításokat hozott a Meta 2023 júniusában?
Ebben a hónapban már egy olyan változás érkezett a Meta háza táján, amivel viszont mindenkinek van/lesz teendője.
A hivatalosan 2023.06.05-től bevezetett újdonság pedig a következő: érvénybe lép az Európai Uniós digitális szolgáltató törvény, ami a Meta-t is kötelezi arra, hogy többet tegyen a hamisítások és csalások ellen.
Ami a gyakorlatban úgy fog kinézni (eddigi info.-k alapján), hogy a hirdetés létrehozása során, ha a hirdető a célzás során az EU-s helyszínek közül egyet vagy többet, illetve az egész világot/globált jelöli meg, a rendszer felszólítja, hogy adja meg a hirdetés kedvezményezettjét és fizetőjét.
Itt lényegében ezt az info.-t kell megadni (2023.06.21-ig) minden futó hirdetésnél.
Egy kis segítség ahhoz, hogy mit értünk kedvezményezett és fizető alatt:
- a kedvezményezett az a jogi, vagy természetes személy, akinek a nevében hirdetünk (tehát lényegében, aki/ami a Vállalkozáskezelő fiókban tulajdonosként meg van adva)
- a fizető pedig az a természetes, vagy jogi személy, akinek a tulajdonában van az a kártya, amelynek adatait megadtuk a Vállalkozáskezelőben
- mindkét esetben csak nevet kell beírni, tehát számlázási adat, cím, egyéb adatot nem kell megadni
Ezek az adatok egyébként titkosítva bekerülnek a Meta ad library tárába, itt tartják őket majd nyilván, illetve archiválják 1 évre.
Mi történik, ha nem végzem el ezt az újonnan érkezett beállítást a Meta fiókomban?
Hivatalosan 2023.06.05. és 2023.06.21. között van időnk arra, hogy megadjuk ezeket a fenti adatokat a már futó, vagy ez idő alatt módosítandó hirdetéseknél. Ha ez nem történik meg a határidőig, természetesen hagynak némi türelmi időt, de ezt nem tudni, hogy pontosan mennyit. Valószínűleg csak néhány napot.
Ha a türelmi idő alatt sem adtad meg az adatokat, akkor első lépésként leállíthatják a hirdetéseidet, majd ezt követően akár a komplett hirdetési fiókodat is!
Szóval nem érdemes nagyon halogatni ezt a beállítást. Ne aggódj, egyébként kb. néhány perces folyamat az egész, attól is függ, hogy épp hány jelenleg futó hirdetésed van. A következő bekezdésben meg is mutatom, pontosan mit kell csinálnod, szóval nyugi, vezetem a kezed. 🙂
Azt a fülest kaptam egyébként, hogy azoknál a hirdetési fiók tulajdonosoknál, akik most épp nem hirdetnek és pl. a nyár folyamán sem tervezik, hanem legközelebb például csak ősszel, akkor nekik ebben az esetben akkor kell kötelezően megadni ezt az adatot, amikor legközelebb létrehozzák aktuális hirdetésüket. Ezután viszont automatikusan el sem engedi indítani az új hirdetést mindaddig, amíg nem adod meg ezeket az adatokat, erről egy figyelmeztető értesítést fogsz kapni a közzététel előtt.
Hol tudom ezt a beállítást megtenni a Meta-ban, hogy időben reagáljak az újításra?
Először is menj a Hirdetéskezelőbe. Hogyan is jutsz el oda, ugye? – merülhet fel a kérdés. 🙂 A legegyszerűbb, ha beírod a keresőbe a business.facebook.com-ot, ekkor a Meta Business Suite felületén találod magad.
Innen úgy jutsz el a Hirdetéskezelőbe, hogy a bal oldali menüben “Az összes eszköz”-re kattintva kikeresed (a “Hirdetés” kategória alatt) a “Hirdetéskezelő”-t. Ekkor már ott is vagy a saját hirdetéskezelődben és láthatod, milyen kampányaid futnak jelenleg.
Már a belépéskor megjelenhet az alábbi értesítés a bal felső sarokban, vagy ha nem is jelenik meg automatikusan, akkor a bal oldali menü alsó sorában, alulról a 7. piktogramra kattintva láthatod (=”A hirdetési fiók frissítései” – ha kurzorral rámész, akkor látod a nevét és rákattintva nyílnak ki az értesítések a fenti változásokról, ill. általánosságban az aktuális változásokról):
A teendőd annyi, hogy a futó hirdetéseid szerkesztői nézetébe lépsz és MINDEGYIK hirdetéssorozatnál legörgetsz a “Célközönség” rész alá. A “Célközönség” rész és az “Advantage+ elhelyezések” rész között fog megjelenni egy ilyen új rész:
Itt a pirossal megjelölt részben először a Kedvezményezettet kell megadni (csak egy nevet, vagy cégnevet), és ha ez megegyezik a Fizetővel, akkor már csak annyi a dolgod, hogy ugyanezt mindegyik futó hirdetéssorozatnál megteszed.
Ne feledd ellenőrizni, hogy korábban milyen adatokat adtál meg a Vállalkozáskezelődben! (A következő bekezdésben találsz egy kis útmutatót, hogyan tudod lecsekkolni, hogy korábban miket adtál meg!)
Ha nem egyezik a Kedvezményezett és a Fizető fél, akkor csak húzd el jobbra a csúszkát a “Más személy vagy szervezet a fizető fél” résznél és írd be a megjelenő rubrikába a helyes adatot.
Ha megvagy ezekkel, innentől kezdve, ha legközelebb új hirdetéseket hozol létre, az azokban lévő hirdetéssorozatokban már automatikusan meg fog jelenni ez az adat, tehát nem kell majd mindegyiknél újra és újra megadnod, csupán kiválasztanod a legördülő menüből. 🙂
Hol találom meg a Meta Vállalkozáskezelőjében a korábban megadott adataimat?
Ha most még mindig a Hirdetéskezelőd felületén vagy, akkor könnyű dolgod van, mert néhány kattintásból eljutsz ahhoz a felülethez, ahol ezeket le tudod csekkolni!
A bal oldali függőleges menüben látsz mindenféle menüpontot. A Vállalkozáskezelő fő felületére kell jutni, ezt pedig 2 módszerrel is megteheted. A menü alsó sorában, alulról felfele a 6. piktogram, tehát a fogaskerékre kattintva. Vagy a menü felső sarkában a hamburger menüre kattintva a “Vállalkozás beállításai” menüpontot válaszd ki.
Ekkor ilyesmi felületet kell, hogy láss:
Itt a bal oldali menüben a “Fizetési módok” menüpontban tudod megnézni, hogy ehhez a Vállalkozáskezelőhöz milyen kártya lett hozzáadva. Ha itt nem találsz semmit, akkor előfordulhat, hogy nem a Vállalkozáskezelődhöz, hanem közvetlenül a Hirdetéskezelődhöz kapcsoltad már a kártyaadatokat.
Ezt úgy tudod lecsekkolni, hogy itt a fenti menüben a “Fiókok”-on belül a “Hirdetési fiók”-ra kattintva, azon belül pedig a jobb felső sarokban (ahol a “Megnyitás a hirdetéskezelőben” gombot látod, mellette közvetlenül) látsz egy lefele mutató nyilat. Kattints rá, majd a “Fizetési módok megtekintésé”-re. Itt már meg kell találnod a kártyaadatokat.
Hogy kit adtál meg pontosan a Vállalkozáskezelő tulajdonosaként, azt pedig úgy tudod megnézni, hogy ha visszamész a fent megjelenített menühöz, majd teljesen legörgetve “A vállalkozás adatai” részig és ott megnézed, milyen adatok vannak megadva. Ha nem találsz itt semmit, akkor most aktualizáld, az a biztos! 🙂
Remélem ez a kis naprakész ismertető és részletes útmutató segített abban, hogy hamar átvészeld ezeket a változásokat! Kövess Instagramon, Pinteresten és Facebook-on további aktuális tippekért!
Ha pedig komolyabban érdekel, hogyan tudsz hatékonyan hirdetni, de eddig nem volt benne túl sok tapasztalatod, akkor regisztrálj elő a hamarosan elkészülő mini kurzusomra!