(alig 3 perc olvasási idő)
Menjünk tovább a “hogyan kampányoljak eredményesen, de mégis szerethetően?” tartalom sorozat következő részében és szedjük szét egy picit több elemre, milyen döntéseket kell meghoznod, miután kitaláltad, hogy miről fog szólni a kampányod!
Az első részben rendbe tettük az alapokat és megnéztük, egyáltalán, mik azok a marketing kampányok (csak hogy egyazon fogalmat értsünk alatta), milyen előnyökkel járnak a marketing kampányok, milyen időszakot érdemes választanod a kampányodnak és milyen kampány fajtákból választhatsz. Ha egy picit ismételnél, akkor először olvasd el ezt a cikket és utána térj vissza ide!
A tartalomból:
Mi az, amivel kapcsolatban egyáltalán érdemes kampányt indítanod?
Először is, nézzük meg, miről is fog szólni a kampányod! Ez a 0. lépés, hogy egyáltalán ismerjük a kontextust, tudjuk megfogalmazni pontosan, mi az, amit mi adunk, kinek adjuk, pontosan miben fog ez neki(k) segíteni és úgy mégis hova fogja eljuttatni őket. Ezt azért jó, ha le tudjuk írni, mert akkor már lesz mihez nyúlnunk a kampány ideje alatt!
Hogy konkrétak legyünk, ilyen támpontokhoz tudsz nyúlni, amikor kitalálod, hogy miről kampányolsz:
- új termék / termékcsomag / szolgáltatás, ami innentől elérhető
- termék / szolgáltatás, ami csak bizonyos ideig elérhető
- készletkisöprés
- ellenkampány
- mini kampány
- lásd ez előző blog cikkben, az utolsó bekezdésben
Határozz meg egy konkrét, számszerűsíthető célt a kampány kapcsán!
Miután megvan, hogy pontosan mi lesz a kampányod alapja, definiáld, hogy mi az a cél, amit el szeretnél vele érni:
- x bevétel
- x termékből / szolgáltatásból x eladás
- x jelentkező
- x új feliratkozó (érdeklődő)
Bizonyára a tervezés alatt azért megszületik a fejedben egy “álomszám”, aminek az elérése nagy kihívás, de nem biztos, hogy lehetetlen. (Most mondanám, hogy tudatos kampánytervezés kérdése, de nemcsak!) Szóval a lényeg, hogy legyen egy konkrétan meghatározható szám, amiért a kampány ideje alatt küzdesz!
De emellett fontos, hogy NE CSAK emiatt a szám miatt küzdj! Hanem figyelj rá, hogy megmaradjon benned az a kíváncsiság, ami a tervezés kezdetén is veled volt! Mert nem elég a jó felkészülés szakmailag, tartalmilag! Neked is ugyanúgy benne kell lenned az egész lényeddel a folyamatban, hogy az ne csak egy sales-szagú, görcsös kommunikáció legyen, hanem kívülről is (a célközönséged számára is) egy élvezetes folyamat! Amire azt mondják: én is pont így szeretném legközelebb az én kampányomat levezényelni!
Tűzz ki egy konkrét tól-ig dátumot! Mikor fog startolni és véget érni pontosan a kampányod?
A start és befejező dátum meghatározása elsősorban magad miatt fontos! Így látni fogod, mennyi időd van a felkészülésre, mi mindent kell még elkészítened a kampányod előtt, hogy az ígért termékeket / szolgáltatásokat úgy és abban a formában tudd adni, ahogy a kampány alatt kommunikálod.
Értelemszerűen ezt úgy érdemes meghatározni, hogy előtte megnézed, mekkora energiát és munkát kell beletenned ahhoz, hogy ezt el tudd indítani (pl. valamit teljesen a 0-ról kell elkészíteni, vagy esetleg van már kész anyagod a kampányhoz, amit fel tudsz használni).
Sokkal könnyebb neked is, mert nem egy végtelenségig tartó időszak lesz, hanem konkrét támpontjaid lesznek, ráadásul ezek a támpontok a közösségednek is segítenek, mert egyértelmű keretbe teszi, hogy pontosan mi / hogyan / meddig / milyen feltételekkel elérhető nálad!
A kommunikációt is alakíthatod a dátumok szerint: pl. az elején még sejteted, hogy mi lesz, bemutatsz minden részletet, storytellinget beleviszel, a végén pedig következetesen sürgetheted az érdeklődőket.
Mivel és hogyan érdemes behozni az érdeklődőket, hogy a kampány időszaka végéig összejöjjön a tervezett célszám?
Most biztosan azt kérdezed: oké, de előtte azt beszéljük át, egyáltalán mennyi ideig érdemes kampányolni? Ez általában egy több hetes (minimum 2) folyamat, mindig ügyfélre szabottan határozzuk meg, vele szorosan egyeztetve (a gyorsítósáv programokon belül). Nemcsak a konkrét kommunikáció, hanem a technikai feltételek miatt is.
Miután megvannak a konkrét sarokpontok: mi lesz az ajánlatunk a kampány ideje alatt, mikor kezdjük, mikor fejezzük be, milyen technikai és tartalmi feladatunk van még a kezdés előtt, azután azt érdemes végiggondolnunk, hogy a kampány kezdete ELŐTT mivel fogjuk az érdeklődőket “beaktiválni”? Mivel fogjuk magunkra irányítani a célközönségünk figyelmét?
És itt jön képbe a csalik szerepe, ami lehet akár teljesen ingyenes, vagy akár fizetős is. Ezt Te döntöd el, hogy az az érték, amit a csaliból elvihet a célközönséged, azt melyik kategóriába sorolod. A csalik bevezetése közvetlenül a kampányok előtt azért fontos, mert koncentráltan tudod magadra, illetve a vállalkozásodra irányítani a figyelmet, így amikor a sales részhez érsz, már egy felmelegített közönségnek tudsz, könnyebben eladni!