(3 perc olvasási idő)
Vállalkozóként bizonyára már te is sokat tépelődtél ezen a kérdésen: kiszervezzem vagy házon belül oldjam meg a Facebook hirdetéskezelést és úgy általában a fizetett hirdetéseket? S ha már töprengtél valaha ezen, bizonyára már számos olyan ingyenes ebook, csekklista, mini kurzus van a hátad mögött, ami némileg előrevitt téged, de az igazi áttörést mégsem hozta meg:
Vagy azért nem tudtak ezek az anyagok érdemben segíteni, mert nem sikerült teljesen átlátni, hogy a te stratégiádban hol is helyezkednek el a fizetett hirdetések, legyen szó akár Facebook-ról, vagy Google hirdetésről. Vagy esetleg azért, mert egyszerűen mást vártál ezektől az anyagoktól és nem azt a tematikát kaptad, amire valójában szükséged volt!
Mielőtt azonban reflexből válaszolnál a fenti kérdésre, fusd át ezt a néhány pontot, hogy megfontoltabb döntést hozhass! Vágjunk bele!
A tartalomból:
Kiszervezem a Facebook hirdetéseket - PRO
A kiemelt előnyök között sorolhatjuk fel, hogy szakértő kezekben lehet a hirdetési fiókod, nem kell többet a lap top-od előtt görnyedni órákat eredménytelenül, a hirdetéskezelő egyes felületeit tanulmányozva. Ezáltal pedig költséghatékonyabb és jól működő kampányaid lehetnek, hiszen a kompetens segítő behozásával sok időt és random tesztelést megspórolhatsz, ami neked egyedül talán több pénzbe kerül, mint hinnéd! Emellett pedig, a saját kapacitásaidat is hatékonyabban tudod elosztani, hiszen nem kell már külön időt delegálnod arra, hogy te magad próbálkozz a hirdetésekkel. Így ezt az „ajándék” időt végre a vállalkozásod igazi fejlesztésébe teheted: dolgozhatsz a hatékonyabb háttérfolyamatokon, tudatosan kidolgozhatod, hogyan fog eljutni hozzád egy ügyfél, vagy szimplán több idő jut magadra és a családodra!
Ha úgy érzed, most még nincs itt az ideje, hogy hosszú távon elköteleződj egy szakértő mellett, de szükséged lenne egy konkrét, személyre szabott iránymutatásra, akkor erre is van megoldás! Az Audit & Stratégia szolgáltatásom keretein belül részletesen átnézem a korábbi hirdetéseidet, amelyből szakértő szemmel vonom le a következtetéseket, egyéni javaslatokat listázok ki neked, amelyeket már másnaptól alkalmazhatsz! E mellé pedig egy érthető, követhető kampány stratégiát is kapsz tőlem, lépésről lépésre lebontva az aktuális céljaid eléréséhez, amelyet egy 1,5 – 2 órás konzultáción beszélünk át. Így még a felmerülő kérdéseidre is gyakorlatias választ kapsz!
Kiszervezem a Facebook hirdetéseket - KONTRA
Van egy nagyon biztos pont, aminél semmiképp nem érdemes magad mellé hirdetési szakértőt fogadnod: mégpedig az, hogy még nem tudod mit várhatsz el tőle! Érdemes először azt végig gondolnod, hogy számodra mi lenne a legnagyobb segítség, ami miatt más kezébe adnád a hirdetéskezelői feladatokat. Nézz körül tüzetesen, hogy az egyes szakértők pontosan mit vállalnak, mi tartozik bele a szolgáltatásukba, kérj ajánlatot legalább 3-tól, így már egy sokkal pontosabb képed lesz, hogy a te igényed és a vállalt feladatok hol találkoznak egymással.
Természetesen a kiszervezésnek is van egy díja, amit a szakértőnek fizetsz, ám emellett egy hirdetési kerettel is számolnod kell, így valamivel magasabb költséggel kell számolnod!
Ám, ha úgy érzed, lenne hozzá affinitásod, szívesen elmélyülnél a témában, mert később előnyödre válhat ez az új tudás, akkor nem érdemes szakértőt keresned! Vesd bele magad bátran a tanulásba és válassz a szintednek megfelelő tudásanyagot!
Ha viszont már ismered a hirdetéskezelő felületét, hirdettél is már néhányszor, de még nem sikerült ezt egy tudatos folyamatba átültetni, akkor a Hirdetési Stratégia Tervező tudásanyagomat javaslom számodra. Ebben a 25 oldalas dokumentumban megtanulhatod, hogyan érdemes felépíteni a saját kampány stratégiádat, légy akár webshop tulajdonos, vagy szolgáltató. Ráadásul konkrét gyakorlati tippeket is találsz benne a célközönségek, kreatívok és szövegek teszteléséhez. Lesd meg a véleményeket is róla!
Ugyanakkor, ha a lehető legmélyebben szeretnéd elsajátítani a Facebook hirdetéskezelést, akkor az online kurzusom három csomagjából is választhatsz!
Házon belül végzem a hirdetés kezelést - PRO
Vagyis, amikor te, vagy egy munkatársad / asszisztensed végzi ezt a munkát. Ha mindketten (vagy csak az egyikőtök) most sajátítjátok el ezt az új skillt, az hosszútávon mindenképp jó megoldás lehet. Azzal viszont számolj, hogy ez plusz időt és energiát kíván tőletek az első időszakban, ám könnyen lehet, hogy már az első kampányaitok visszahozzák a kurzus árát!
Tagadhatatlan, hogy az egyik legnagyobb előnye, hogy nálad marad ez a tudás és nem szükséges külsős szakértőkre támaszkodnod. Ha esetleg te is épp valamilyen marketing területen dolgozol, amelyet szépen kiegészítenek a fizetett hirdetések és emellett nem áll tőled messze a saját csapatban való gondolkodás, akkor még a növekedési lehetőség is benne van. Ez pedig egy szuper távlati cél lehet, ha fogékony vagy rá.
Házon belül végzem a hirdetés kezelést - KONTRA
Semmiképp nem javaslom, hogy úgy állj neki hirdetni, hogy nincs konkrét célod, terved, feltételezéseid a kampányoddal kapcsolatban, mert az szinte tuti bukó. Ha úgy érzed, hogy csak a társadalmi nyomás miatt kell hirdetned, mert minden versenytársadnál ezt látod, akkor sem ugorj bele a közepébe mindenféle koncepció nélkül!
Gondold át, hogy a te esetedben, mi lehetne a következő kampányod, amire érdemes lenne egy komplex hirdetési stratégiát felhúzni! Ehhez először tanulmányozd át az ingyenes (vagy az elérhető árú) anyagokat, s ha kell, kérj segítséget egy egyéni konzultáció formájában!
Remélem sikerült néhány fogódzót találnod ebben a cikkben a döntésed meghozatalához! Ha pedig maradt még nyitott kérdésed, tedd fel bátran emailben az eszter@bodiseszter.hu email címen!