Hohohó! Elindult a visszaszámlálás karácsonyig. Bizonyára te is számos ünnepi hirdetéssel találkoztál már, de mit tehetsz akkor, ha webshoposként (vagy akár szolgáltatóként) a legtöbbet szeretnéd kihozni az ünnepi hirdetéseidből?
Ebben a cikkben összegyűjtöttem néhány olyan támpontot, ami segíthet felkészülni erre az időszakra, összefoglalni a fontosabb feladatokat a hirdetésekkel kapcsolatban.
Tudtad, hogy a Metának van hivatalos ünnepi hirdetésekkel kapcsolatos útmutatója is? Ezt is belinkeltem plusz segítségként.
Tervezés, azaz az ünnepi hirdetések előtti felkészülési szakasz
Így kezdj hozzá:
1. Nézd vissza a tavalyi eredményeidet:
- ➡️ melyik időszakban sikerült a legtöbb ünnepi vásárlást beszerezned
- ➡️ ott mennyit költöttél?
- ➡️ átlagosan mennyibe került neked 1 vásárlás?
- ➡️ milyen stratégiákat alkalmaztál, milyen célközönségeket, milyen kreatív formátumokat?
2. Állítsd fel az idei konkrét céljaidat:
➡️ idén mi a terved = mennyit szeretnél/tudsz költeni?- ➡️ mennyi vásárlást szeretnél generálni?
- ➡️ van-e másodlagos cél a vásárlások növelésén túl? ha igen, akkor mi?
- ➡️ miben fogod mérni az eredményeket?
3. Mérések, technikai beállítások ellenőrzése
- ➡️ talán ezt már mondani sem kell, de a biztonság kedvéért, mielőtt elindítod a legnagyobb bevételt ígérő kampányodat, csekkold le, hogy a mérési eszközeid rendben vannak-e (Facebook Pixel és Conversion API)
- ➡️ szükséges-e esetleg új katalógust létrehoznod, vagy a katalógusodon belül egy ünnepi csomagajánlatos sorozatot?
- ➡️ ha képben akarsz lenni a legfontosabb technikai beállításokkal, akkor ezekről itt olvashatsz.
Ha pedig konkrét útmutatót is szeretnél hozzá, akkor ahhoz itt van a magyar nyelvű útmutatód.
Ünnepi hirdetési menetrend, a stratégiád kialakítása
Ha lecsekkoltad már a tavalyi év karácsonyi kampányának legsikeresebb kulcselemeit, akkor tudod, hogy mik a neked bevált
- ✅ célközönségek
- ✅ kreatív formátumok
- ✅ költségkeret elosztások
- ✅ hány darab és milyen célú kampányt érdemes elindítanod?
- ✅ milyen advantage+ eszközök váltak be neked ebben az időszakban
Érdemes a már bevált irányba elindulnod.
Emellett pedig a kreatívokat tekintve továbbra is többféle üzenetet tesztelned, legalább hetente / 2 hetente.
Mikortól érdemes elindítani a karácsonyi kampányokat?
A szemfülesebbek már akár november első napjaiban (van aki még ennél is korábban) elindítják az ünnepi hangulatot elindító hirdetéseiket és a Black Friday és Cyber Monday közeledtével egyre növelik a hirdetési költéseiket egészen december közepéig, az utolsó ajánlott rendelési napig. Hiszen, ha ezidáig megkapják a rendeléseket, akkor biztonsággal ki tudják szállítani még a csomagokat karácsonyig.
Ha megvannak a kifejezetten ünnepi csomagajánlataid, akkor már érdemes azokat különböző célközönségeknek, más-más üzenettel hirdetni, hogy minél többen értesüljenek a különleges csomagjaidról, majd fokozatosan elindítani a konverziós kampányaidat is.
Mi tehetsz az ünnepi kampányaid után? Így hozd ki ebből az időszakból a legtöbbet
Továbbra sem érdemes elhagyni a konverziós, vásárlás célú hirdetéseket karácsony után sem, bármennyire is azt gondoljuk, hogy ilyenkorra már mindenki “kiköltekezi magát” és már “herótjuk” van az ajánlásoktól.
Épp ellenkezőleg:
Az ünnepi időszak ideje alatt vásároltak közül 55%-a számolt be arról, hogy a Metán látott hirdetések befolyásolták a vásárlásaikat!*
Másrészt pedig a karácsonytól január közepéig/végéig tartó időszak kvázi egy “5. negyedévnek” is minősíthető az eladások mértékét tekintve. Ilyenkor ugyanis jóval kevesebben hirdetnek, így könnyebben (és olcsóbban) elérheted a célközönségedet.
Mit érdemes ilyenkor nekik ajánlani? Vagy az ünnepi csomagajánlatodhoz egy-egy kiegészítő terméket, vagy már kifejezetten újévi / évkezdő csomag összeállításokat. Ha kedvet kaptál ehhez, akkor már érdemes a karácsonyi csomagokkal együtt ezeket pontosítani, hogy ne a karácsonyfa alatt kelljen gondolkodnod erről.
Ha szeretnéd megnézni a Meta hivatalos javaslatait is az ünnepi kampányidőszak legjobb praktikáival kapcsolatban, akkor csekkold le lent a forrásoknál a linkeket. 😊
*Források:
- saját tapasztalat
- Meta – Holiday Marketing Guide
- Meta Holiday Playbook