Hohohó! Elindult a visszaszámlálás karácsonyig. Bizonyára te is számos ünnepi hirdetéssel találkoztál már, de mit tehetsz akkor, ha webshoposként (vagy akár szolgáltatóként) a legtöbbet szeretnéd kihozni az ünnepi hirdetéseidből?
Ebben a cikkben összegyűjtöttem néhány olyan támpontot, ami segíthet felkészülni erre az időszakra, összefoglalni a fontosabb feladatokat a hirdetésekkel kapcsolatban.

Tudtad, hogy a Metának van hivatalos ünnepi hirdetésekkel kapcsolatos útmutatója is? Ezt is belinkeltem plusz segítségként.

Tervezés, azaz az ünnepi hirdetések előtti felkészülési szakasz

Így kezdj hozzá:

    1. Nézd vissza a tavalyi eredményeidet:

    1. ➡️ melyik időszakban sikerült a legtöbb ünnepi vásárlást beszerezned
    2. ➡️ ott mennyit költöttél?
    3. ➡️ átlagosan mennyibe került neked 1 vásárlás?
    4. ➡️ milyen stratégiákat alkalmaztál, milyen célközönségeket, milyen kreatív formátumokat?

      2. Állítsd fel az idei konkrét céljaidat:

    5. ➡️ idén mi a terved = mennyit szeretnél/tudsz költeni?
    6. ➡️ mennyi vásárlást szeretnél generálni?
    7. ➡️ van-e másodlagos cél a vásárlások növelésén túl? ha igen, akkor mi?
    8. ➡️ miben fogod mérni az eredményeket?

      3. Mérések, technikai beállítások ellenőrzése

    9. ➡️ talán ezt már mondani sem kell, de a biztonság kedvéért, mielőtt elindítod a legnagyobb bevételt ígérő kampányodat, csekkold le, hogy a mérési eszközeid rendben vannak-e (Facebook Pixel és Conversion API)
    10. ➡️ szükséges-e esetleg új katalógust létrehoznod, vagy a katalógusodon belül egy ünnepi csomagajánlatos sorozatot?
    11. ➡️ ha képben akarsz lenni a legfontosabb technikai beállításokkal, akkor ezekről itt olvashatsz.

Ha pedig konkrét útmutatót is szeretnél hozzá, akkor ahhoz itt van a magyar nyelvű útmutatód.

Ünnepi hirdetési menetrend, a stratégiád kialakítása

Ha lecsekkoltad már a tavalyi év karácsonyi kampányának legsikeresebb kulcselemeit, akkor tudod, hogy mik a neked bevált

    1. ✅ célközönségek
    2. ✅ kreatív formátumok
    3. ✅ költségkeret elosztások
    4. ✅ hány darab és milyen célú kampányt érdemes elindítanod?
    5. ✅ milyen advantage+ eszközök váltak be neked ebben az időszakban

Érdemes a már bevált irányba elindulnod.

Emellett pedig a kreatívokat tekintve továbbra is többféle üzenetet tesztelned, legalább hetente / 2 hetente.

Mikortól érdemes elindítani a karácsonyi kampányokat?

A szemfülesebbek már akár november első napjaiban (van aki még ennél is korábban) elindítják az ünnepi hangulatot elindító hirdetéseiket és a Black Friday és Cyber Monday közeledtével egyre növelik a hirdetési költéseiket egészen december közepéig, az utolsó ajánlott rendelési napig. Hiszen, ha ezidáig megkapják a rendeléseket, akkor biztonsággal ki tudják szállítani még a csomagokat karácsonyig.

Ha megvannak a kifejezetten ünnepi csomagajánlataid, akkor már érdemes azokat különböző célközönségeknek, más-más üzenettel hirdetni, hogy minél többen értesüljenek a különleges csomagjaidról, majd fokozatosan elindítani a konverziós kampányaidat is.

Mi tehetsz az ünnepi kampányaid után? Így hozd ki ebből az időszakból a legtöbbet

Továbbra sem érdemes elhagyni a konverziós, vásárlás célú hirdetéseket karácsony után sem, bármennyire is azt gondoljuk, hogy ilyenkorra már mindenki “kiköltekezi magát” és már “herótjuk” van az ajánlásoktól.

Épp ellenkezőleg:

Az ünnepi időszak ideje alatt vásároltak közül 55%-a számolt be arról, hogy a Metán látott hirdetések befolyásolták a vásárlásaikat!*

 

Másrészt pedig a karácsonytól január közepéig/végéig tartó időszak kvázi egy “5. negyedévnek” is minősíthető az eladások mértékét tekintve. Ilyenkor ugyanis jóval kevesebben hirdetnek, így könnyebben (és olcsóbban) elérheted a célközönségedet.

Mit érdemes ilyenkor nekik ajánlani? Vagy az ünnepi csomagajánlatodhoz egy-egy kiegészítő terméket, vagy már kifejezetten újévi / évkezdő csomag összeállításokat. Ha kedvet kaptál ehhez, akkor már érdemes a karácsonyi csomagokkal együtt ezeket pontosítani, hogy ne a karácsonyfa alatt kelljen gondolkodnod erről.

Ha szeretnéd megnézni a Meta hivatalos javaslatait is az ünnepi kampányidőszak legjobb praktikáival kapcsolatban, akkor csekkold le lent a forrásoknál a linkeket. 😊

 

*Források: