(3 perc olvasási idő)
Hogy fér meg a sales levelek mellett az értékadás? Nem akarok nyomulni, nem ezt szokták meg tőlem a feliratkozóim! Ha eddig elhanyagoltam őket, most mivel kezdjem a hírleveleket?
Talán ezek a leginkább feltett kérdések, amelyekkel eddig találkoztam és bizonyára már Te is feltetted magadnak legalább az egyiket. Folytatva a “Hogyan kampányolj eredményesen, de mégis szerethetően?” tartalom sorozatot, ma a hírlevelek szerepében mélyülünk el.
Az előző részekben már olvashattál arról, mit is nevezünk marketing kampánynak, mire jók és egyáltalán milyen kampánytípusokból választhatsz. Ezt követően pedig azt is átbeszéltük, hogy melyek a következő lépések, ha már megvan a kampány témád.
Ebben a cikkben pedig egy kicsit részletesebben vesszük végig, hogyan tudod egy értékes csatornaként használni a hírleveleket a kampányidőszak alatt. Lássuk!
A tartalomból:
Érdemes egyáltalán használnom a hírleveleket?
Először is, hadd mondjam el az első saját tapasztalataimat erről és a magyar piacról szerzett ezzel kapcsolatos ismereteimet. Amikor először komolyan behoztam ezt a csatornát az egyik kampányomnál, akkor épp egy tartalomtervező kihívást tartottam, aminek az utolsó néhány napjában volt az eladás.
Láthatóan egy szuper kis konstrukciót sikerült kitalálnom, mert már a 0. napon rákaptak az addigi érdeklődők. Nagyon jól sikerült az a kampányom összességében és amikor a végén kiértékeltem, hogy melyik csatornából jöttek az érdeklődők, aztán melyikről a vásárlók, meglepődve tapasztaltam, hogy érdemes volt azt a néhány sales levelet még kiküldenem az utolsó napokban, mert a kampánybevétel 15%-át pusztán a hírlevelek hozták!
De egyébként nem ritka, hogy akár 20%-ot is nyomhat a latban az, ha jól időzített, jól megírt hírleveleket kap a közönséged! Szóval egyrészt még van hova fejlődnöm nekem is, másrészt pedig válaszolva a kérdésre: abszolút megéri alkalmaznod ezt a csatornát, hiszen látványosan hozzájárulhat az össz kampányeredményhez!
Másfelől pedig, aki az email listádon szerepel, ők már azért találkoztak Veled valamelyik social felületen, vagy épp a honlapodon és nem a 0-ról kell kezdeni az “ismerkedést”. Vagyis, bár nekik is ugyanúgy szükségük van az értékes információkra a cuccoddal kapcsolatban, őket könnyebb “beizzítani”.
Nem idegesítem vele a feliratkozóimat?
Azokat a feliratkozókat biztosan nem, akik pont azért vannak a listádon, mert valami hasznos info.csomagra várnak tőled. Akiket ez nem érdekel, vagy csak addig érdekelted őket, amíg megkapták az ingyenes anyagodat, azoknak nem kell a hírlevél adatbázisodban lenni. Pont.
Jó esetben nem sales-ezel 0-24-ben, csak évente néhány alkalommal, amikor kampányolsz, akkor is csak néhány napig és ha ügyesen tervezted meg a kampány alatti kommunikációt, akkor nem 100%-ban sales leveleket küldesz, hanem igyekszel értéket is adni ez idő alatt.
Tehát akinek ez a néhány nap is “sok”, úgymond “nem bírja ki”, akkor neki nincs ott a listádon a helye egész egyszerűen, mert csak az ingyenes cuccokra pályázik. Szóval emiatt ne fájjon a fejed, ha látod, hogy néhányan leiratkoztak: ez egy természetes “tisztulási” folyamat.
Mi van akkor, ha nagyon kevés feliratkozóm van még, vagy ezer éve nem írtam 1 levelet sem nekik?
Még akkor is megéri elkezdened a hírleveleket behozni a kampány kommunikációba, ha max 100 feliratkozód van. Mert mi történhet? Ha eddig hónapokig feléjük sem néztél, legalább kiszűröd a kampány alatt, akiket már tutira nem érdekled, vagy a cuccod nem érdekli.
Persze ha Te is olyan vagy, aki szeret előre tervezni, akkor még a kampányidőszak előtt írsz 3-5 értékadó hírlevelet, amiben közlöd, hogy hahó, rég nem beszéltünk, de kitaláltam most valamit, ami segíthet neked ebben és ebben. A következő levelekben hozom is a részleteket.
Ha a kampányod előtt nem volt időd / kapacitásod / ötleted valami szimplán értékes, hasznos, inspiratív dologgal előállni, hát akkor most hupszi, kezdj egy kampánnyal és akkor az első pont (=bekezdés) lép életbe.
Onnantól viszont, ahogy lement a kampány, érdemes rendszeresítened az értékadó hírleveleket, hogy legyen egy folyamatos kontakt a feliratkozók és közted. Érezzék azt, hogy Te valóban szeretsz adni nekik és megéri számukra a listádon lenni.
Hogyan tudod ezt megtenni? A legegyszerűbb, ha indítasz egy blogot, mint például ez is. Vezess be olyan rendszerességet, amit hosszú távon tartani tudsz, én például 2 hetente írok új cikket. Hogy hogyan készülnek a blogcikkek, milyen folyamatot használok ahhoz, hogy ezt a rendszerességet tartani tudjam, arról csináltam egy Reel videót, itt meg tudod nézni.
Miről beszéljek a kampány ideje alatt a hírlevelekben?
Ez egy nagyon gyakran feltett kérdés, ezért igyekszem Neked erre néhány támponttal szolgálni. Onnan indulj ki, hogy mennyi ideig fogsz kampányolni, hány napig? Mivel szeretnéd meggyőzni a feliratkozóidat, milyen előnyöket fogsz kiemelni az ajánlatoddal kapcsolatban? Mit érdemes tudnia nekik? Gondold át őszintén, hogy ha egy érdeklődőd meglátja az ajánlatodat, mi lesz az a 3 kérdés, ami először eszébe fog jutni és azonnal feltenné Neked, hogy döntést tudjon hozni?
Nyugodtan mutasd meg az ajánlatodat, vagy a landing oldalt egy vállalkozótársadnak, mert sokszor van az, hogy számunkra, akik az ajánlatot kreálták, tökéletesen egyértelmű minden, de nem biztos, hogy a potenciális vásárlóknak is ilyen érthető!
Ezeket a fenti info.-kat tehát mind gyűjtsd össze és külön-külön hírlevélbe fogalmazd bele őket. Majd a kampány időszak alatt akár 2-3-4 naponta oszd fel ezeket. Figyelj oda, hogy a végén ne maradjon el a figyelemfelhívás! És ügyelj arra, hogy mindegyik levélben a promó mellett legyen valami értékes info.átadás, tipp, tapasztalat, eredmény megmutatása, stb.