(4 és fél perc olvasási idő)

Azt azért tudjuk, hogy a Meta világában sokszor, sok minden változik! Gondolom ezzel neked sem mondok újat! Viszont van itt néhány gyakorlati trükk, amit nagy eséllyel 2023-ban is eredményesen használhatsz a Facebook hirdetéseidben ahhoz, hogy sokkal jobban megismerhesd a célközönséged igényeit, hamar kiderüljön, hogy mire harapnak rá és természetesen, hogy minél dinamikusabban érkezzenek a konverzióid! Ebben a cikkben összeszedtem néhány aprócska dolgot, amit könnyű szerrel használhatsz te is, akár már holnaptól!

A tartalomból:

Dinamikus tartalmak

A dinamikus tartalmak lehetőséget nagyon megszerettem és több ügyfelemnél is nagyon érdekes és elgondolkodtató eredményeket hozott. Egész pontosan hirdetéssorozat szinten van arra lehetőséged, hogy a „Dinamikus tartalmak” résznél bekapcsold a csúszkát. Ennek az lesz a következménye, hogy hirdetés szinten csak egyetlen verziód lesz, viszont azon belül van lehetőséged 10 képet és/vagy videót; 5 elsődleges szöveget (=amit önmagában szoktak „A” hirdetési szövegnek is mondani); 5 darab főcímet és 5 darab leírást használni. Erről csináltam nemrég egy Insta Reel-t is, itt találod!

Itt pont az lesz a lényeg, hogy nem te manuálisan, hanem az algoritmus fogja összepárosítani ezeket a szövegeket a képekkel! Éppen ezért nagyon érdekes látni a kampány kiértékelésénél, hogy mely szövegekre és kreatívokra ugrik a közönséged!

TIPP: ezt a „trükköt” érdemes akkor is alkalmaznod, ha nem hirdetsz túl gyakran, vagy rendszeresen, mert nagyon hamar kiderül, hogy mely verziók teljesítenek a legjobban. Viszont arra mindenképp figyelj, hogy csak akkor érdemes ezt használnod, ha valóban ki tudod maxolni a lehetőségeket, tehát tényleg 10 féle kreatívot, és 5-5-5 féle szöveget használsz! Egy valamire ügyelj még: úgy válaszd meg a szövegeket + a kreatívokra írt szöveget, hogy azok külön-külön is értelmezhetőek legyenek, hiszen nem tudhatod, hogy hogyan fogja egymáshoz párosítani őket a Facebook!

Hideg célközönségek tudatos definiálása

Mit jelent ez? Alapvetően a hideg célközönségeken belül rengeteg tesztelési lehetőségünk van: érdeklődés alapú, korcsoport szerinti, nem szerinti, elhelyezés szerinti, vagy akár földrajzi szűkítés. A leggyakrabban mégis mindig csak az érdeklődés alapú szűkítést alkalmazzák. Ezen belül is rengeteg lehetőséged van a folyamatos tesztelésre, pl. ha webdesigner vagy, akkor van lehetőséged arra, hogy a témán belüli, tényleges érdeklődési köröket használod: weboldal, weboldaltervezés, webfejlesztés, WordPress, Landing oldal, grafikai tervezés, stb. Vagy olyan érdeklődési köröket használsz, ami inkább a célközönségedre vonatkozik konkrétan, pl.: kisvállalkozás tulajdonosa, Facebook-oldal adminisztrátora, Egyéni vállalkozó, Freelancer, kis- és középvállalkozások, vállalkozói tevékenység, stb.

TIPP: az idei évben az volt a tapasztalat, hogy ha érdeklődési kör alapján szűkítjük a hideg közönséget, akkor érdemes 7-10 darabot használni, nagyjából a fentiek szerint jól elkülönítve, kategorizálva (tehát az már 2 különböző hideg közönség, amit tesztelhetsz). A Facebook algoritmusa már elég fejlett ahhoz, hogy ne kelljen rengetegféle, talán nem is túl releváns érdeklődési kört berakni egy célközönségen belül ahhoz, hogy megtalálja a számodra megfelelő embereket. Így nyugodtan elegendő ennyit használnod!

Eseménybeállító eszköz - amikor a landing oldalon lévő gombokhoz társítunk eseményt

Az idei évben egyre többször használtuk ezt az opciót a standard webshop események, vagy épp az egyéni konverziók mellett! Ez a lehetőség arra szolgál, hogy ha például nehezen érkezik a végső konverzió (vásárlás, nagy értékű szolgáltatás megrendelése, webinárra, workshop-ra való jelentkezés), akkor eggyel visszalépve elősegítsük az algoritmusnak, hogy megtalálja számunkra a megfelelő embereket, akik hajlandóak lesznek majd a végső konverziót is teljesíteni. Pont úgy, ahogy a webshop-oknál szoktuk: ha nehezen jönnek vásárlások, akkor eggyel visszalépünk és a kosárba helyezésre célzunk.

Hogy konkrét példát mondjak erre egy szolgáltatónál: az ő esetükben a landing oldalon az ilyen gombokhoz, mint ezek: „Ez érdekel”, „Többet akarok tudni”, „Megnézem a csomagokat” egy konkrét eseményt társítasz ezzel az eszközzel, pl. „Érdeklődő” eseményként tekintünk erre. A gombokat valószínűleg többen meg fogják nyomni, mint amennyi tényleges vásárlás, megrendelés lesz, így ezt az eseményt könnyebben, gyorsabban és olcsóbban hozhatja neked az algoritmus. Ezeket az embereket pedig, akik az „Érdeklődő” eseményt teljesítették, vagyis ezekre a gombokra kattintottak, egy remarketing kampányon belül már a vásárláshoz tudod csábítani!

Különböző hasonmás közönségek tesztelése 1 kampányon belül

Szeretem a hasonmás közönségeket használni, mert nagyon sokszor „jó szolgálatot tesznek”, legyen az akár egy szimpla forgalomterelő kampány, ahol tényleg csak az a cél, hogy minél többen érkezzenek meg a weboldalunkra, vagy épp egy konverziós célú kampány, ahol már nagyobb elköteleződést várunk el (pl. regisztráció, termékmegtekintés, kosárba helyezés, vásárlás).

A hasonmás célközönségeknél ugye az a lényeg, hogy legyen valamilyen forrásközönség, amihez hasonlít majd ez a hasonmás közönség. Ezt pedig, hogy mennyire hasonlítson, egy 10-es skálán, %-os formában tudod megadni. Készíthetsz akár korábbi weboldal látogatókból (talán ez a legkézenfekvőbb), vagy a social közönségedből (Facebookon és Instagramon lévő aktív közösségedből), vagy akár email listából is! Szóval nagyon praktikus ezeket újra és újra elővenni!

TIPP: érdemes a különböző %-ú hasonmás közönségeket egy kampányon belül párhuzamosan tesztelni, mert így hamarabb kiderülhet, hogy melyik % válik be a te témádon belül, adott időszakban a legjobban. Tehát, hogy csak egy példát mondjak: egy kampányon belül használsz egy 5%-os hasonmás közönséget, ez lesz 1 hirdetéssorozat. Egy másik hirdetéssorozatban 3%-os hasonmás közönséget és így tovább!

Social közönségek gyakoribb használata - ha kevés az oldal látogató, vagy kicsi a listád

Érdemes ezeket az üzleti Facebook és Instagram oldalakon alapuló social közönségeket is gyakrabban kihasználni a hirdetésekben! Különösen akkor, ha például még nagyon kevés egy adott időszakban a weboldal látogatóid száma, vagy épp még csak most szeretnéd elkezdeni építeni az email listád és még nincs akkora, hogy tudj belőle külön célközönséget készíteni a Facebook hirdetéseidhez! (Egyébként ehhez kb. egy 100-150 fős listára van szükséged, szóval kicsiben is érdemes elindulni!)

TIPP: ilyen esetben nyugodtan kreálj a Facebook és Instagram közönségedből célközönségeket, minél nagyobb intervallumban. Pl. azokból, akik az elmúlt 365 napban reagáltak valamilyen formában a bejegyzéseidre, vagy a hirdetéseidre. Vagy konkrétan a Facebook követőidből is tudsz készíteni külön célközönséget!

Egyéni időszakok összehasonlítása a hirdetéskezelőben

Ezt lényegében a kampányok havi / heti kiértékelésénél szoktuk alkalmazni. A jobb felső sarokban a dátumnál tudod beállítani az „Összevetés” lehetőséget, ahol 2 különböző, akár egyénileg beállított időszakot tudsz összehasonlítani. Nagyon érdekes azt látni, hogy hogyan változnak hétről hétre, hónapról hónapra az eredmények. Főleg, ha egy olyan kampányról van szó, amit hosszú ideig, akár egész éven át tudunk hirdetni. Apropó, ha épp nagy kampánytervezésben vagy, akkor ajánlom figyelmedbe a Hirdetési Stratégia Tervező, online tudás csomagomat, amiben azt is megtudhatod, hogy milyen szakaszokra érdemes bontatni egy-egy kampányidőszakot a hirdetések terén és melyik időszakban, miről és hogyan érdemes kommunikálni.

TIPP: érdemes ezt időközönte használnod, hogy az örökzöld kampányaidat feketén-fehéren össze tudd hasonlítani bizonyos időszakokban, vagy akár negyedévekben!

Facebook ads library - vagyis a Hirdetéstár használata

A hirdetéstárat gyakran szoktuk használni, de leginkább két dologra: vagy a versenytársakat csekkoljuk le, hogy aktuálisan milyen hirdetéseik futnak, vagy épp nemzetközi példaképek jelenleg futó hirdetéseiből inspirálódunk. Ha például lövésed sincs, hogy milyen kreatívot készíts a következő hirdetésedhez, érdemes nemcsak a Pinterest, vagy a Canva sablonjait megnézni, hanem a library-ben lévő hirdetéseket is lecsekkolni, hogy épp mi a trend!

Kreatív formátumok folyamatos tesztelése

Na ez az, amivel sosem érdemes leállni: annyira gyorsan változik, hogy épp mivel tudjuk a célközönségünk figyelmét elcsípni, hogy mindig érdemes valami újszerűt bevetni. Nemcsak statikus képeket, hanem lapozós, galéria formátumú kreatívot használni, pl. történetmesélés jelleggel, vagy épp egy saját brand videót alkalmazni, vagy épp minimálisan animált képek, letisztult dizájnnal. Ám a webshoposoknak a katalógust sem érdemes kihagyniuk, főleg a remarketing hirdetésekben!

Remélem sikerült ezzel a listával egy kis inspirációt adnom neked a következő hirdetéseidhez! Ha kedvet kaptál, hogy tudatosan megtervezd a következő évi fontos kampányaidat, akkor nézd meg a Facebook hirdetéskezelés online kurzusom 3 féle csomagját. (Speciális bónuszokat raktam mindegyik csomagba!) Vagy készítsük el együtt a Facebook hirdetés Audit és Stratégia szolgáltatáson belül!